30 juli

Igår fyllde min bästis Angela 16 bast! :-D Vi sågs på kvällen och umgicks lite (för jag var borta på dagen och hälsade på ******** och *******), sen övernattade hos mig! Jätte mysigt, mitt lilla galna djur... ^^

Och så har jag även hittat på lite annat. Så jag har lagt bloggen åt sidan lite! Men nu ska jag försöka blogga normalt igen. Det har ju varit mycket hit och dit på sistonde. ^^

Här kommer lite fler bilder på göteborg som jag lovade er att visa.♥

Lite av bilderna från göteborg med angela

Hej på er kära läsare!♥

Har precis stigit innanför dörren efter en liten träningspromenad! Och nu ska jag hoppa in i duschen snabbt och sedan slå på en film att se på! :-)

För ett tag sedan kom min saknade vän Yrsa förbi, vi har inte sett på ett tag så det var roligt att catcha upp lite! :-) Vi gick även ut mot gränby centrum då hon skulle hem. Träffade även en gammal vän som jag snackade lite med påväg hem!

Tänkte visa lite av bilderna nu, så får ni se resten imorgon! (De bilderna från göteborg med angela).

Haha ja, vi är väl medvetna om hur fina vi är på alla bilderna haha!Dessa bilder är tagna med
min digitalkamera utfiall ni undrar hehe.. ^^

Sitter på balkongen

I tisdags åkte jag och bästis till Göteborg! Glömde uppdatera om det dock, men det gör väl inget? Vi kom iallafall hem igår kväll. De tre dagarna där har varit jätte mysiga, vi har gått runt på stan och kollat lite, fikat på ett fik, gått på bio och sett (the amazing spiderman). Och så har vi varit på liseberg och värmen har varit på topp ♥ Vi har haft det sjukt underbart i göteborg :-)

Nu ligger jag och solar, finally så är det fint väder i Uppsala..  Men just då så ska jag ju självklarrt inte ha något inplanerat så jag vet inte vad jag ska hitta på idag, ligger väl och solar ett tag och kanske drar ut och tränar på kvällen eller något..  Haha don't know. Förmodligen så ändras planerna!

Visar bilder senare från göteborg! Vill passa på och njuta av musiken och värmen när den äntligen är här.

en bild från turkiet

shoppingen i turkiet

Köpte inte så mycket alls i Turkiet. Tyckte för det mesta att tjejkläderna var barnsliga, lättare för killar att handla där borta om man säger så. Kunde knappt prova ett par jeans, haha kanske är för tjock då! Men hittade två plagg (omg, älskar skjortan!) och ryggen på linnet.. köpte även en skit snygg väska!

Hemma

Åh va svårt och börja skriva hehe. Vet inte vart jag ska börja! Att simma med en delfin, i början vågade jag inte ens ta mig ut i poolen (trodde själv aldrig jag skulle tveka såhär mycket..) Blev lite besviken på mig själv med tanke på att det är mitt favorit vildjur. Jag vågade inte röra den heller.. ÅH VAD JAG ÅNGRAR DET NU, vad tänkte jag med?!! Men den rörde mig och jag höll i den när jag simmade med den iallafall. Det var en underbar känsla. Skulle verkligen kunna tänka mig att bli delfintränare någon sommar i framtiden. Men wow, vad stor den var när jag stog en millimeter ifrån den! Köpte en bild (man fick såklart inte filma och ta kort själv). Så jag har tyvär ingen film på hela händelsen :-( Jätte synd..

De sista dagarna då jag inte bloggade gick vi runt på stan och shoppade lite, fikade, gick längs stranden och tog lite bilder, och jag fick även chansen att simma med delfiner ♥

TURKOST OCH PINK/PURPLE

ny bikini :)

Yay! Idag gick jag och köpte mig två biknisar i en butik här nere i Alanya. Jag är helt kär i dem båda! Ni kommer förmodligen få se bilder på mig i dessa snart, kan jag nästan lova :-)

17 juli i turkiet

Wow. Grym dag måste jag säga! Började med att jag steg upp runt åtta, käkade lite frukost och senare kom bussen som tog oss till alla båtar. När vi hade stigit på en av dom så tog vi en bra plats på 2a våningen, när färden började så tog jag upp kameran och kunde inte släppa den.

Det var såå fint! Turkost vatten, fina klippor, så fina stränder osv. Kunde inte släppa blicken! Så ni ska få se lite smakprov så kommer resten av bilderna när jag är i sverige.

segelturen var underbar! träffade dock inte på någon delfin, men det gjorde inget. för ett tag sedan så var jag och pappa ute och sprang, medans så gick vi in i lite affärer. gaah, finns så snygga biknis här. köpte 2 stycken underbara som jag ska fota och lägga upp här! :-)
haha ser helt vit ut på bilden.. men ska visa er mina mäktiga ränder sen hihihi!
bilder från idag
bilder från dagen, underbart hav ♥

16 juli

Har det helt underbart här i Turkiet! Blev ingen uppdatering igår för jag hade inte möjlighet att sitta framför datorn, var ute hela dagen och gick runt, kollade på kläder, gick en promenad längs stranden och fotade lite fina kvällsfoton, upptäckte staden lite osv! :-) Det var jätte härligt. Älskar att man kan gå runt omkring i bikini till och med på kvällen♥

Har precis kommit ifrån stranden, det var jätte härligt men jag är mer för att bada i bassäng har jag insett, haha.. Jag är typ livrädd för att nudda ens en sten i havet, löjlig jag vet.. Men sån är jag, bara att leva med det hehe, så vi var där ungefär i en timme, sen stog jag inte ut mer. Sanden var FÖR varm, mina fötter brände sönder och stenarna fick mina fötter kramp av.

Föresten, en sak jag inte gillar med hotellet som jag hittade märkte haha (vi missade ju frukosten första dagen vi sov här). Det är FRUKOSTEN av allting.. Kanske är jag som är onormal men den var SKITÄCKLIG. Och enligt mig så ska frukosten vara något utav det bästa på ett hotell, så jag blev väldigt besviken där. Men vi får helt enkelt gå ut och äta varje morgon istället. Det funkar ju det med! Men liksom, det fanns inte ens smör till smörgåsarna och filen var skitsur.. Och jag tål ju inte vanlig mjölk så då blev det inget.. Åt bara melon till frukost så jag är vrålhungrig nu! Som tur är blir det lunch nu :-)

Vi hörs väl senare, hoppas ni har det bra i regniga sverige! ♥

Såhär sliten ser jag ut efter typ två dagar i ett annat land, haha.
Om jag vill lämna detta? NEEEEEEEJ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Aldrig. Nästan så jag vill ljuga om att jag har tappat bort passet på lördag... Älskar det här, jag är i paradiset :')

Dåligt kvalité på bilderna, jag vet. Men var tvungen att ta dem ifrån facebook så det fick det bli så, annars tar det sån himla tid att ladda upp bilderna, och jag har ingen lust att sitta och vänta ;Pppp

KOMMER MIN HÖGSTA ÖNSKAN UPPFYLLAS!? :-D

Omg!!!! Jag är så jävla lycklig just nu!!!!!! När jag och pappsen hade solat klart osv så stack vi in till stan för att kolla lite. Jätte härligt var det, gick in i massor av butiker där det fanns skitsnygga väskor osv.. Haha känner mig alltid så elak så ibland vågar jag inte lämna butikerna när jag väl gått in där, så kan stå där i evigheter och höra på deras babbel om vilken väska som passar mig osv fast jag egentligen vill gå.. ^^

Iallafall, senare kom det en man fram till mig och visade en blankett där det fanns olika aktiviteter man kan göra här, det fanns bla....*TRUMVIRVEL* en aktivitet där man kan simma, göra trick osv med delfiner! :-D Snackade med pappa osv, och han såg hur gärna jag ville det.. Så imorgon ska vi snacka med våra resledare och höra vad som är billigast och bäst! Ååååh jag hoppas verkligen!!! :-D Om jag får simma med dom... Omg, med världens bästa djur, en dröm jag haft sen jag knappt kunde gå, en obeskrivlig känsla... :')

Bikinin på!

Blev precis klar med allting, var tvungen att fräsha upp mig lite grann iallafall, tog en lång dusch och det var bara för skönt ♥ Nu ska jag gå ner till poolen och simma lite, kanske solar också.. Får se hehe, tycker egentligen att det är hur tråkigt som helst och bara slöseri av semestern!

Äntligen framme

Efter en lidande flygresa och lidande bussresa så är vi äntligen framme på vårt hotell! :-) Nu är det bara att lasta in alla grejer i rummet osv, dra på sig bikinin och sola samt bada lite! ^^ Ska bli såå skönt med avsvalkande vatten, så mycket som man svettades i bussen..

Direkt när vi kom ut från flygplanet (fick faktiskt en chock, trodde knappast att det skulle vara så varmt som 40-42 grader!). Höll på att dö påvägen från flygplanet till bussen, vilket var kanske 20 meter.. Haha, hej svennebanan kanske man ska säga till mig.. ^^ Nejdå, men var inställd på att det skulle vara 25 eller 30 grader :-O

Vårt hotell! Kanske visar bilder på hotelletrummet senare, om jag orkar :-)
Sliten tjej efter 3 ½ timmars flygresa, och 2 timmars bussresa.

On the plane

Tänkte uppdatera lite snabbt och berätta att nu sitter jag på planet, så snart lyfter vi mot turkiet! :-D

Tog en bild från flygplanet

Godnatt då ^^

Har packat allting klart nu, har stått och lockat håret och tvättat lite kläder.. Nu hoppar man väl i säng, för vid halv fem inatt måste jag upp och dra iväg till flygplatsen! :-D

Seee yaaaa ♥

Packar

Gick och hämtade resväskan hos mamma lite snabbt och nu ska jag börja packa! Åh kommer sakna min fis sjukt mycket! ♥

Tar med Ipaden till turkiet, men den krånglar så får se om jag nu kan blogga på den :-) Om jag kan det så hörs vi väl när jag kommer fram osv! :-D

12 juli 2012

Angela sov ju här igår, och eftersom att pappa inte kommer hem ikväll sover hon här igen! Så nu har vi små fetton köpt pizza för en gångs skull! Haha två glada flickor sprang hem med pizzor i händerna.. ^^ (HAHAHA låter som om vi sprang med flera lösa pizzor i händerna haha,det gjorde vi inte..)

Bandue

Här är min bandue jag köpte för någon dag sedan! Visst är den söt? :-) Hehe, har börjat fått någon thing för bandues... ^^ Såhär kommer jag väl gå runt för det mesta i turkiet! :-D

Less på det här vädret

Började min morgon med att träna lite styrka, efter jag tränat käkade jag brunch. Hade tänkt ut och springa nu med angela men det började, som vanligt regna. Alltså, det här vädret.. Kan det här kallas sommar? För ärligt talat, det känns som om det är en ovanligt varm höst eller något. Känns inte ett jävla dugg som sommar. Men skönt att jag får komma bort från den här hålan snart iallafall,

även fast det bara kommer vara i en vecka.. Så känns det bättre ♥. Nu ska jag plugga lite matte och när pappa kommer hem igen tänkte jag baka lite chockladbollar bara för att ha något att göra haha ^^

Någonstans därimellan tänkte jag ta lite bilder på mina inköp jag gjorde häromdagen, får se om jag har ork och hinner bara. Men annars får ni se dem efter turkiet :-)

Uppdaterar er lite om igår

Bloggade inte igår så tänkte att jag skulle uppdatera er lite! ^^

Igår: Åkte förbi gränby centrum för att kolla in ett par plagg som jag sett på internet. Men jag hittade varken eller iverkligheten, men hittade ett sjukt fint enkelt linne och en söt liten ljusrosa bandue. Visar er senare idag eller imorgon helt enkelt. Kollade även på en film "a thousand words" med mamma på kvällen, haha den var ju total grym! Sååå rolig :-D

Tänkte träna nu här hemma och efter det så kommer jag ta fram matteboken och jobba lite! :-) Föresten haha, när jag kom till pappa idag så såg jag att min pass låg på bordet så kollade hur jag såg ut på det för jag har inte sett min pass på länge.. ^^ Haha ja som vanligt så ser man ju hemsk ut (tycker man iallafall ju alltid själv). Men jag kollade närmare på hur lång jag var när passet togs, 2009.. Var 167 cm!! Perfekt längd eller vadå!? Haha så var det tvunget att förstöras genom att jag skulle växa 8 cm till, buhu :-( Jaja, what to do som jag alltid säger... ;PpPppP

Nu ska jag börja träna, ha det gött! ♥

Varm oboy

Sitter och dricker varm oboy och surfar runt lite på internet! Alltid lika mysigt :-)

Blåbär/Hallon paj!

Haha nu kommer lilla onyttiga monstret i mig fram igen.. ^^ Mamma bakade nyss blåbärs/hallon paj till oss! Åh gissa om det var gott haha :-) Apropå det.. Måste träna imorgon haha! Ska försöka bli lite FIT innan turkiet.. Inte för att jag kommer lyckas med det, men hellre att jag försökt än att inte ha försökt!

Visst ser det inte underbart gott ut?

bilder från dagen :-)

Var ju som sagt med Katja idag på fyrishov, julia kom aldrig så det blev bara hon och jag! Men vi träffade några att snacka med på fyrishov osv, men det var vissa som var dryga haha... Var inte direkt så lätt att bli av med dom men de slutade följa efter oss till slut. ^^

Det var så himla roligt att få träffa Katja igen! Vi har inte träffats på.. Åh vet inte hur länge.. Vi måste absolut ses mer ofta! Vi har ju alltid så roligt ihop! :-D

Här är lite bilder från dagen:

07 juli - fyrishov med tjejerna

Vaknade för ett tag sedan, gick upp och fick lite mat i magen. Har fixat mig, packat osv! Ska äta lite snabbt innan jag åker till fyrishov. Möter tjejerna där, det var jätte länge sedan jag träffade dom så vi har myckeeet att snacka om haha! ;-) Ska bli grymt att få träffa er igen! ♥

Nej nu måste jag skynda mig, ska snart vara där hihi.. Ha en bra dag allihopa!

06 juli - tränat

Sprang ut för en joggingtur med Angela, haha gick segt som vanligt.. Såklart med tanke på hur tråkigt det är :-p Hur som helst, ååh jag vill bara sova i ide tills det är 14 juli! Hihi! Kan knappt bärga mig... ^^

Föresten, någon som kan berätta för mig hur man lägger upp videos här på blogg.se? Jag förstår inte, har prövat jätte många gånger.. Men videon syns inte. Irriterande.. Jaja, nu ska jag ta cykeln och åka förbi pappa en sväng! Ha det bra, vi hörs väl senare :-)

Måste verkligen färga mitt hår mörkare, det är för vitt! Haha..

Bokat resa

Tjenare!

Mitt humör är på topp. Kom nämligen precis hem efter att ha varit och bokat resan! 14 juli, alltså om sju dagar åker jag ifrån den här hålan kallad sverige! Fan va härligt. Kommer sakna alla mina underbara vänner♥

Köpte en slags olja som gör så man blir brunare för jag ska fan blir brun brun brun!!! Haha kommer säkert inte bli det med tanke på vilken svenne jag är, men får hoppas ^^ Tror dock jag köpte fel olja haha.. Får dra ner och köpa den rätta någon dag.

bilder från dagen♥

Det var varit en sjukt härlig dag idag med er brudar, ni är helt awesome! Älskar er♥

Lite om igår

Var på fyrishov igen igår, hela dagen ungefär. Det var härligt, träffade en del. Men det var några skit dryga killar som stalkade mig och angela hela dagen nästan, alltså bokstavligen verkligen..

Dom tittade på oss när vi åt, dom stänkte kallt vatten på oss när vi satt i bubbelpoolen osv.. Haha fyfan va drygt. När vi senare stog i kön till rutchbanorna (haha låter som om jag är fem). Då smiskar en av dom angela på röven, vem gör så? Störd unge..

Jaja, kom hem för ett tag sen efter att ha övernattat hos angela. Fick en jättegod middag när jag kom hem, sånt som jag älskar på sommaren! = Kallt mat :-D

Var på fyrishov igår

Hej på er!

Vet att mina uppdaterar går upp och ner.. Men så är det väl på sommarlovet? Hur som helst, igår så bestämde jag och angela att åka till fyrishov vid 6 tiden (för det var då vi var redo att åka). Väl där simmade vi, njöt av vädret, käkade glass, satt ute i solen och skrattade och till sist så gick vi till bubbelpoolen där vi satt och snackade med en "gammal skolkamrat" och hans två polare! Det var jätte trevligt :-)

När vi väl kom hem runt tio så tänkte vi beställa en varsin pizza men som vanligt så är vi alltid så sent ute haha.. Så alla pizzerior var stängda, men imorgon tänker vi dra till fyrishov igen iallafall! Hoppas det blir fint väder. ♥