Mina tips för bättre hy

Jag är verkligen ingen expert på området, eller något. Utan jag ville bara dela med mig utav mina egna erfarenheter och vad jag tror förbättrar ens hy! Hoppas ni tycker det är kul att läsa sånt här, för det gör jag och därför tänkte jag att det kunde vara lite kul om ni fick läsa vad jag tycker. :-) 
 
Tvätta ansiktet - Både dag och kväll! Det gör jag alltid. Använder mig av en tvål som är från apoteket (ej parfymerad). Flaskan är vit med ett rött "huvud" och det står "Aco" på den. Rekommenderar den verkligen!
 
Om du får finnar - Nu kanske detta inte är ett bra tips om man får fler, men om man kanske får någon enstaka någon gång, ta tandkräm på! Det torkar ut finnen. Jag brukar använda mig utav det "verktyget" och för mig funkar det. 
 
Rör på dig - Gammalt och kanske tjatigt tips, men märkte faktiskt det i början när jag började träna. Man svettades liksom ut "giftet" och sedan tvättade man ansiktet och så kände man sig SÅ ren! Du behöver inte köra värsta träningspasset, räcker med vardagsmotion. 
 
Ät vitaminer - Även fast du kanske inte är ett träningsfreak eller älskar nyttig mat, så finns det säkert något nyttigt du gillar! Släng i dig någon banan eller någon vitaminboost varje dag. Din hy uppskattar det!
 
Skinoren - Har hört att denna ska vara bra, har inte använt mig av den själv utan bara hört saker om den. Den ska tydligen hjälpa väldigt mycket mot finnar. Fråga din läkare att skriva ut recept så du kan hämta ut den. 
 
Drick vatten - Alltså verkligen! Förut drack jag SÅ mycket skit. Jag drack jämt oboy, läsk osv. Aldrig vatten. Jag drack liksom mjölk när jag var törstig och envisades med att min törst släktes..? Haha smart där. Nej men allvarligt, det hjälper verkligen. Nu dricker jag bara vatten ioförsig, men när jag började tycka om vatten mer och mer, så insåg jag hur mycket det hjälpte mig. Man blir liksom renare. Om du är en sån som hatar vatten som jag gjorde, drick ett eller två glas om dagen, börja med det! 
 
Prata i headset - Försök prata i telefon med hörlurar, för det är massvis med bakterier på telefonskärmen som sedan nuddar din kind när du pratar i telefon. Så för att undvika det, använd hörlurar! 
 
Duscha direkt - Se till att duscha direkt efter träningen, eller efter att du svettats överhuvudtaget. Går det för lång tid mellan träningen och duschningen är det risk att svettet kan täppa igen och bilda bakterier.  
 
Använd fingrarna - Det bästa sminkredskapet (för foundation) tycker jag är fingrarna. Värmen från fingrarna gör att underlaget smälter in i huden och det ser naturligare ut. Kommer själv ihåg när jag använde borste att applicera med, jag fick så mycket pormaskar osv. Det är SÅ mycket skit på dem där borstarna! Fingrarna är väl inte heller så värst rena, men tvätta de noga innan du applicerar foundation med fingrarna så slipper du massa fett! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0