Varför tränar jag?

För inte så länge sedan så fick jag en fråga som ledde "Varför tränar du?". Det är säkert många som tror att jag bara tränar för "beach 2014" men sanningen är den att jag inte bryr mig så värst mycket om det egentligen. Sure, det kommer väl som en "bonus" men jag tycker faktiskt att det är kul att röra på sig, se vad jag orkar och klarar av. När jag började träna så var det ju för att jag inte trivdes med min kropp, men ju mer jag tränade, desto mer olika grejer ville jag prova på inom träningen och insåg att det här var det jag tyckte var kul. Om jag hade hatat det mer än något annat och tyckt att det var hur trist som helst, så hade jag VERKLIGEN inte fortsatt med det.
 
Jag förstår att många kanske inte trivs med deras kroppar, men jag tycker inte man ska tortera sig själv med att träna, om man nu hatar det, bara för en fin kropp. För du mår ju inte bra när du gör det liksom, utan istället (om du väldigt gärna vill röra dig på något annat sätt än tex gym), försök hitta något du gillar. Kanske ta promenader när du känner dig rastlös, med musik i öronen, vad som helst. Det är ju bra att röra på sig, men vad jag menar är att man inte borde känna sig tvingad till att göra något man tycker är skit tråkigt bara för utseende.
 
Ät och gör vad du känner för, njut av livet helt enkelt! Livet är för kort för hat och negativitet mot dig själv, och andra såklart! =) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0