Switched at Birth

Har rätt så tomt på inspiration just nu, så ni som sitter där hemma och har tröttnat på snön så tänkte jag tipsa er om en serie! Det är en av de bästa serierna jag någonsin tittat på. Den heter "Switched at Birth" och det handlar om två tjejer som blev utbytta vid födseln av misstag, så dom kom till fel familjer. Den ljushåriga tjejen spelar döv i serien, men hon kan prata (dom flesta döva gör ju inte det) men hon har lärt sig göra det. Och man får följa deras resa där allt är komplicerat men man får även se, drama, kärlek och äventyr. I serien så har den ljushåriga tjejen en bästavän som heter Emmett, som också spelar döv i serien (men han är även döv iverkligheten också). Vilket jag tycker är berörande, man får se hur han har det och hur han upplever världen utan att höra, vilket jag tycker sänder ut ett jätte berörande budskap. 
 
Jag tycker definitivt att ni ska ge den här serien en chans! Först trodde jag att den skulle vara tråkig, men det är den absolut inte! Haha, låter som om jag gör reklam eller något.. Men det gör jag inte (tipsar inte om något jag inte har provat eller kollat på m.m.) Nu ska jag återgå till att kolla på serien! Snart kommer pappa hem och ska laga en av de godaste rätterna som finns, lax med potatis och romsås (världens godaste sås enligt mig)! 
 
Puss 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0