precis kommit hem från stallet

hej alla bloggläsare! nu har jag precis kommit hem från stallet!
det var jätte kul verkligen, han var lite envis i början för han är halt, men sen fick vi ut honom! och jag travade

honom lite sen och therese gick lite brevid, hon har även tagit kort på mig med han och jag tog kort på dem. skulle verkligen vilja börja rida för det är så underbart!

fast det kostar ju mycket pengar men det kan man ju lösa kanske, fast sen är det ju att vi inte har någon bil.. så det blir ju ett problem också.

jag är ju ingen nybörjare direkt heller, jag kan ju lite men jag har ju mycket mer till att lära mej! dock tar det ju långt tid..

vi  tog ju med therese's systemkamera och det blev masser av kort så jag tar dem från hennes blogg sedan så ni får se dem då! :) juste, gjorde prov i skolan idag. det gick bra tror jag!

Kommentarer
Postat av: ANGELA'S

Hihi, Janelle. DLS-testet som du gjorde idag var inte ett prov. Det är bara ett test, om dem tycker du är dålig på att t.ex läsa så kommer dem ändå inte låta dig backa några steg för det handlar inte om det. Rida är slöseri med pengar tycker jag. Tro mig, jag har ridit. Det är kul i början (om sju år är början, haha) men sen tröttnar man till slut. Jag lovar. Dem som inte har vart hästmänniskor från yngre ålder kommer inte fortsätta rida så jättelänge. Så det skulle vara otroligt slöseri med pengar. 3000 kronor för varje termin är det MINSTA man kan betala på en ridskola. Plus att det tar upp mycket tid, man har sällan tid för annat. Eftersom jag har ridit så vet jag allt det där och vill bara berätta för dig hur det förmodligen kommer sluta..

Dock är hästar underbara djur och man kan ju besöka ett stall och rida nån gång då och då. För det kostar inte mycket och tar inte upp mycket av sin tid. Ville bara säga det här xd

2011-01-12 @ 22:25:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0