Mormor och Morfar har kommit!

Min mormor & morfar. Ja ni vad ska jag säga, dom är helt underbara. Varje helg när jag var yngre och dom bodde i Uppsala så åkte jag till dom. Vi spelade poäng poker och skrattade hela kvällarna! Jag har så underbara minnen med dom här två. Min morfar är den skönaste människan jag träffat! Han säger alltid konstiga saker så man funderar om han verkligen menar allvar, och han drar så himla roliga skämt som jag oftast aldrig kan sluta skratta åt.


Haha och min morfar, han har så många namn! Mormor kallar honom massa olika namn, och jag kommer ihåg att jag blev så förvirrad över det när jag var liten. Och en dag frågade jag mamma "mamma, vad heter morfar egentligen?" Då svarade ju hon "Han heter bert". "BERT!?!?" Haha, jag hade aldrig hört att mormor kallat honom det ;-) Tyckte det var lite kul haha...

Över till min kära mormor nu då, jo ni vet den där bullbakande mormor som kunde sy och det var fläckfritt i hemmet och likande. Jo det är precis så jag beskriver min mormor, Gun-britt. Jag har nog aldrig hittat en enda dammtuss hemma hos dom. Sängen perfekt bäddad, maten var perfektion, bullarna är nog godast i världen (kommer ihåg att varje gång hon hade bakat bullar så blev jag så glad, fick alltid ta hem 20 bullar hon hade gjort endast för mig och så åt jag säkert 10 eller mer hemma hos dom haha) och alla pratstunder jag har haft med henne när jag var yngre och vi skulle gå och lägga oss.

Vi kunde ha sagt godnatt ca. 40 gånger innan vi faktiskt somna, vi kunde ligga och prata i timmar, bara hon och jag. Som ni kanske börjar förstå så kan jag pratade om dessa två i evigheter men jag vill inte göra inlägget för långt då ni kanske inte orkar läsa för när det kommer till mormor och morfar så tycker jag att alla som kan ska veta det lilla dom kan om dom.

 

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0