Dag 03 - Min Familj

Nå, om min familj..
Men min mamma heter Petra & ska snart fylla fjortio. Min pappa är 45 tror jag och heter Johan. Jag har alltid bott i uppsala, dom med tror jag. Men nu har ju pappa flyttat till Bollnäs. Eller ja, han har bott där i tre-fyra år nu! Min pappa är lång, 1.85. Och min mamma är 1.80. Därför är jag också ganska lång. Jag och min mamma är jätte lika. Det hör vi rätt ofta, så ingen tvekan på det. Men det skiljer lite, jag har ju mörkt underhår nu haha. Men annars har jag mörkare ögonbryn än henne, hon har lite ljusare blå ögonfärg än mig. Hon är längre än mig. Och sen har vi helt olika näsor. Min mamma är sjukt snäll, den snällaste jag vet. Och det säger jag inte bara för att hon är min mamma, utan jag menar det. Men det händer ju att vi bråkar ibland? Det händer alla. Min pappa är väl också snäll men inte lika. Men jag älskar honom ändå, för han är så busig! Jag och min mamma har exakt samma humor. Jag har aldrig fattat, har man aldrig samma humor som sin pappa? Fast det kanske bara är så om man är son och pappa? Aja. Jag och mamma kollar på samma program (för det mesta) och skrattar åt lika saker (om inte jag är ÖVERFLUMMIG)
Det var det. Oh, juste. För ni som inte vet. Jag har inga syskon. Det är bara jag. Min mamma. Min pappa. Dem flesta tycker det är 'lycko mig' men jag förstår inte det. För tänk er. Jag är rätt så ensam när mina föräldrar inte är i närheten. Och om jag är hemma utan vänner så är jag själv. Men ni som har syskon, är aldrig själva. Okej, kanske lite skönt att vara ensam ibland men ja.. Ni fattar. Ni ska vara glada över att ni har syskon! Krampåer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0