25 februari

Satan i gatan vad kallt det var ute idag!! Och jag som körde på skinnjacka idag, så smart som jag är haha. Började dagen med att jag fick vänta på bussen i över en halvtimme kändes det som, och när jag kom fram till Fyrishov var det helt proppat med elever från andra skolor, men antar att de flesta skolor gick på teatern idag? Eller ja man kan ju inte säga att det var en riktig teater utan det var en man på 30 års åldern som berättade om sin barndom som var rent ut sagt hemsk. När han berättade i slutet av teatern att det var hans barndom så kändes det så sjukt overkligt att han varit med om all det som han berättade.. Att han blivit fysiskt och psysiskt mobbad av både lärare och elever ända från förskola till 6an. Att elever sa till honom att han var värdelös och inte var någon.
 
Och hans pappa var alkolist och slog han och hans bror. Hans pappa ljög även för Johan en dag och sa att Niklas (hans bror) var död och ni kan ju tänka er hur Johan kände då.. Den enda som fick honom att vilja komma hem var död. Men sen visade det sig att hans pappa ljög för honom? För några minuter senare så ropade pappan på Johan och sa "jag skojade bara, Niklas är hos farmor, här ta en klubba". Och att pappan även en dag hade smörjt in sig med ketchup och tryckt på geväret och sen låtsas att han var nära döden inför Niklas och Johan.
 
Och mamman hade lämnat pappan vid Johans 6 års ålder eftersom han misshandlade henne. Men i 6an så besökte Johan och Niklas mamman och insåg att allt var mycket bättre där, Och berättade då allt för mamman och sedan flyttade hem till henne. Men dom sov aldrig tryggt för pappan hotade att han skulle komma och slå ihjäl dom. Och 2007 så blev Johan hotad av pappan då han sa at than skulle komma och skjuta honom någon dag, så alltså.. Än idag bär Johan skyddsväst vart han än går. There's more to the story, så jag tycker verkligen att ni ska kolla upp den här teatern och lyssna. Den är helt berörande.  Finner inte ens några ord.
 
Efter teatern drog vi till skolan och diskuterade den här berättelsen och efter det så drog Angela och jag förbi stan ett tag och sedan var jag tvungen att dra hem! Ska ta något att äta nu, hörs senare!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0