Träning

Alltid när jag är ute och tränar, (alltså pw m.m) så börjar jag alltid med att värma kroppen med 5 minuters powerwalk och sedan så joggar jag och i mellan joggningen så springer jag ibland det snabbaste jag kan i 30 sekunder minst.  Jag försöker att köra så mycket Intervall som jag kan för det är alltid bäst träning och ger snabbast resultat. 
 
Men man måste ju självklart tycka om träningen man gör, att tex tänka "åh nej, nu måste jag till gymmet. Fan va tråkigt". Det tyder ju på att du inte tycker det är kul, så därför är det bra om man testar sig fram och lyssnar på sin kropp vad man mest är anpassad för och gillar att göra. Själv älskar jag att gå ut på powerwalks när det är fint väder. Så då passar jag på, och när det inte är det så gör jag något annat. Men tex så är jag inget fan av att spela fotboll och sånt, det är inte jag ämnad för haha. Men jag har provat mig fram och har insett att jag faktiskt älskar att simma och rida! Dock har jag ingen häst men så fort jag får möjlighet till att rida så tar jag den. 
 
Alltså det här med träning, du måste finna din balans och lyssna på din kropp. Att vara nybörjare och ta i för mycket i början är aldrig något man ska göra, det gäller att gå sakta fram, börja med promenader tex. Varannan dag eller något, och sen kan du träna styrka två gånger i veckan eller en gång, till att börja med. Men ta inte i för hårt bara för att du vill bli "fit". Utan var försiktig och gå inte på för hårt eller utsätt din kropp för skador för det är absolut inte bra heller. Är det någon övning du inte vet hur man gör så ta reda på det, pressa dig inte. 
 
Och jämför dig inte heller med någon annan, det är din kropp, du gör i din takt, det är din hälsa och ingen är sig lik den andra, vi alla är olika. Glöm inte det, det är super viktigt! Kör ditt eget race, och lycka till! 
 
Nu drar jag ut och springer ;) kram 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Skulle du kunna tipsa lite om kost osv?:) älskar din blogg!!

Svar: Javisst kanske det! :) Tack så mycket! :D Va kul att höra!
janellanderson.blogg.se

2013-08-04 @ 22:32:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0