09 oktober - Vet ni om den nya liseberg attraktionen som har premiär 2014?

Hej på er!
 
Kunde knappt kliva upp imorse, kändes som om jag var död eller något. För mycket brist på sömn hehe.. Men det är ju så jäkla tråkigt att gå och lägga sig och VÄNTA på att somna? Men att sova är skönt.. Hur som helst, kallt som satan var det ju idag!? Trodde jag skulle dona bort med regnet ett tag.. Men lyckades ta mig till marknaden på stan med Angela och Yrsa, men sen åkte jag hem för jag frös alldeles för mycket och jag har planerat att träna vilket jag tänker göra nu.
 
Föresten så läste jag på facebook om den nya attraktionen "Projekt Helix" som har premiär år 2014. Den låter sjukt spännande och läskig på samma gång, men jag ser verkligen fram emot att åka den! ;-) Rös när jag läste om attraktionen :-o ^^
 
Såhär har de skrivit om Projekt Helix.
"Projekt Helix är Lisebergs största attraktionssatsning någonsin. En ny berg- och dalbana ska det bli, den längsta och snabbaste i parken.  Ambitionen är att den ska bli en av världens bästa berg- och dalbanor.

 

Banan är nästan 1,4 km lång och åkturen tar nästan två minuter. I banan finns två accelerationspunkter där tåget får fart via LSM-teknik (Linear Synchronous Motors).  Vid sex tillfällen kommer passagerarna befinna sig upp och ner och vid fyra tillfällen kommer de att uppleva så kallad ”air time” – en känsla av viktlöshet.

 

Med en hastighet på upp till 100 km/h blir den nya berg- och dalbanan Lisebergs snabbaste. Den kommer också att vara den tekniskt mest avancerade banan i parken. Tillverkare är tyska Mack Rides.

 

Den nya berg- och dalbanan har premiär våren 2014.

 

Välkommen att ta del av Projekt Helix!"

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0