göteborg ♥

göteborg var helt fantatiskt underbart! att allting vi gjorde ens gick så fort och helt plöstligt satt vi på tåget påväg hem? var nära att inte ens kliva på tåget, göteborg är världens underbaraste stad.

första dagen: var vi på liseberg hela dagen, vi åkte kålorado, balder, flumride, hanghai, spin, liseberg berg och dalbanan, kanonen (som var så jävla roligt) haha "luta huvudet mot nackstödet, put your head against the head rist" saknar den meningen. och såklart blev det mycket tv-tittande på kvällen när vi kom hem! haha, det roliga var att pappa och annakarin hade varit på en konsert medans vi var på liseberg, och när vi mötte dem utanför vid ungefär elva tiden så var pappa lite full.. men vi fick oss ett gott skratt åt honom och så gick vi till hotellet och han gick till sin kompis.

andra dagen: vi var på stan ungefär till klockan fem. jag och julia shoppade lite, vi gick runt och prövade smink, kollade i affärer som inte finns i lilla uppsala, åt på ett litet fik. och så när klockan slog halv fem, drog vi till hotellet och fräschade upp oss lite, åkte till liseberg och åkte masser av karuseller. julia fick till och med upp mej på uppskjutet, den var så rolig hehe. men atmos fear? haha knappast!! och så var det tv-tittande igen på kvällen

tredje dagen: och såklart på morgonen var vi lika trötta som dom andra dagarna. men vi tog oss upp, käkade frukost och sen fixade vi oss lite och stack iväg till universeumet. wow, alltså det var hur stort som helst! det fanns fyra våningar, man kunde rönka sej, det fanns lögndetektor, det fanns masser av spel, och man kunde få klappa ormar, och ja, kolla på allt möjligt! klappa dem där platta fiskarna, och ja. BTW, JAG ÄLSKAR BALDER ♥

hm, och ja. sedan gick vi en snabbis på stan igen, köpte en magtröja (lika så julia) och sedan så var det bara att hoppa på tåget hem... men det stressiga var att julia hade tappat bort sin mobil så vi alla fick springa runt och leta efter den, och vi hittade den till slut, puuuh....


tyvär så tog jag inte med mej kameran dem två första dagarna, för en dels jag är rädd att den ska bli stulen helt plöstligt om jag går runt och visar att jag har en kamera. och en dels för att jag var där för att ha det roligt, och inte tänka på något annat.


Kommentarer
Postat av: Sofia - Mode, foto & personligt

vad kul <:

2011-08-05 @ 22:02:16
URL: http://smnmode.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0