Hemgjorda ansiktsmasker

En toppenbra ansiktsmask för fet hy, som man kan göra själv är;
Vispa en äggvita med 1-2 tsk citronsaft, applicera ganska tunnt på huden och låt torka in och verka i 5-10 min innan du sköljer av med ljummet vatten. Huden blir babylen och uppfriskad direkt! Läste det på en hemsida :)
En super bra hemmagjord ansiktsmask som gör att man känner sig jättefräsch!
Du behöver :
En halv banan
Liiite mjölk
lite honung
en skål
en gaffel


Mosa ihop ingredienserna med en gaffel. Lägg sedan på ansiktsmasken på ansiktet, akta ögon & mun.Ha den sedan i 15-20 minuter , och skölj sedan av aniktsmasken med ljummet vatten. Om du vill så kan du ha på lite ansiktskräm efteråt! Och resultatet blir toppen :) Du får en super fräsch ny look! :)

Ett tips för dom som har MYCKET finnar är här;

1 tsk honung, 1-2 matskedar vispad grädde och en halv banan. Blandas ihop till en tjock pasta applicera sedan hälften ( det som blir över SKA du ställa in i kylen med plastfolie på .. och använda nästa dag . Låt sitta tills den börjar tora in skölj sedan väck allt med ljummet vatten! Gör det rätt så ofta och så är finnarna borta !

PS : Kommentera när du har prövat det här om det är bra ansiktsmasker och om dem hjälper! Så jag vet, för jag har inte prövat dem här. Men jag tänkte nämligen göra det. Fast skulle vilja höra era åsikter också! Och hur det gick för er liksom! Krampåer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0